Copywriting

COPYWRITING, EEN ONMISBARE SERVICE

Professionele website = professionele teksten
U gaat voor een professionele website? Fijn zo. Maar wat wilt u precies vertellen aan uw lezers? En hoe? Want los van de styling en structuur wordt uw website bovenal gelezen. Maak daarom tekstueel indruk. Vanaf het eerste moment, tot de laatste letter. En zet onze professionele tekstschrijvers, zeg maar copywriters, in.

Copy copy

Copywriting is veel meer dan enkele mooie woorden. Het gaat om:

Originele, hapklare brokken informatie die blijven boeien.
Op de juiste plaats, op het juiste moment.
Hoog scorend in zoekmachines zoals Google.
Snel leidend tot het allerbelangrijkste: de contactname.
Met alle respect voor taal, stijl en vakgebied.

Kies voor copy

Wat dat kost? Een fractie van uw totale websitebudget: 10 tot 15%. Terwijl de toegevoegde waarde natuurlijk veel hoger ligt. Kortom, een kleine investering met een groot rendement.

Ontdek voorbeelden van copywriting op maat. Professionele teksten nodig? Vraag ze.

U krijgt één eerste indruk. Mis hem niet.


ARGUMENTATIELIJST:

Doordachte teksten onderscheiden zich van de ondoordachte concurrentie, copywriting is immers nog lang niet ingeburgerd in KMO-land. En dat zorgt voor een kwalitatieve voorsprong, goed voor de professionele bedrijfsuitstraling.

Copywriting is een vak apart. Net zoals een grafisch ontwerper de website met kennis van zaken vormgeeft, schrijft een professionele tekstschrijver de website op een intelligente, overtuigende en evenwichtige manier. Op de juiste plaats. Op het juiste moment.

Want websites mogen nog zo mooi ogen: ze worden in de eerste plaats gelezen. Als de surfer niet meteen vindt wat hij of zij zoekt? Jammer.

Mensen zijn gevoelig aan taal- en schrijffouten, een ander probleem waar copywriting iets aan doet. Logisch ook, want de eerste indruk telt. Dat is op een website niet anders. Alles wordt bekeken: spelling, grammatica, uniformiteit...

Teksten moeten in de eerste plaats leesbaar zijn. Klinkt evident maar is het niet. De test is nochtans simpel: een goede webtekst leest vlot én klinkt ook vlot. Kortom, gewoon even een willekeurige webtekst hardop lezen. Hoe meer versprekingen, hoe slechter de tekst.

Een copywriter heeft het voordeel zijn klant op een afstand te beoordelen. En dus ook zo te beschrijven, letterlijk dan, vanuit het standpunt van de klant of prospect. Want de klant weet te veel over zijn product of dienst...

Copywriting gebruikt de juiste argumenten in de juiste vorm. En respecteert de stijl van de zaak. Zodat de boodschap de juiste snaar raakt bij prospecten en zij actie ondernemen. Of zodat klanten kort maar krachtig geïnformeerd worden, zodat ze tevreden terugkomen. Een copywriter is een verkoper met woorden. Want teksten staan er op het internet helemaal alleen voor.

Een copywriter kost iets, maar behoorlijk weinig in verhouding tot de totale websitekost. Terwijl tekst toch in 99% van de gevallen elke website domineert. Een optimaal rendement dus.

Een copywriter werkt snel en binnen het afgesproken tijdsbestek. Zo hoeft de klant zélf geen uren kostbare tijd te verliezen boven dat witte blad.

Websites met goede copywriting scoren beter. Ook via zoekmachines als Google, die verzot zijn of opvallende trefwoorden, gestructureerde en geactualiseerde teksten...

 
dhl logo876      

UPSLOGO

TNT-post_1kldiap_zwart

Copyright © 2011 Publi-all - Contact - Disclaimer - Ontwerp & realisatie: Publi-all